MAN kamioni u vlasništvu tvrtke Unija Nova prikupljaju robu neprikladnu za potrošnju ili prodaju, otpatke od pripreme hrane i otpadnu ambalažu na području cijele Hrvatske te je prevoze u oporabne i reciklažne centre.
Prirodni svijet koji nas okružuje pruža sve što je ljudima potrebno, od hrane i nutritivnih hranjivih tvari, vode, zraka koji udišemo, materijala za gradnju pa sve do predivnih prizora. Drugim riječima na ovom planetu bez prirode nema ljudskog života i čisti okoliš je od vitalnog značenja za naš zdravi život i zdravlje budućih generacija, ali suvremeni život neminovno dovodi i do stvaranja otpada. Stoga uz brigu o očuvanju okoliša, a zbog sve veće količine otpada potrebno je razmišljati o njegovom pretvaranju u ponovo korisne tvari i proizvodnju energije što preko 60 godina aktivno provodi Unija Nova.
Od 1961. godine tvrtka je svoje aktivnosti o zbrinjavanju industrijski proizvedenog ambalažnog stakla provodila kao radna organizacija tvrtke SOUR Unija, a 80-ih godina prošlog stoljeća postavlja prve spremnike za sakupljanje stakla na javnim površinama namijenjene građanstvu. Od 1994. godine tvrtka nastavlja samostalno djelovati dok početkom 2000-ih godina gradi novi i veći pogon prilagođen za preradu više vrsta ambalažnog otpada te proširuje poslovanje na zbrinjavanje preostalih vrsta neopasnog otpada. U ovom trenutku tvrtka broji oko 150 predanih i odgovornih zaposlenika, ima moderno opremljene logističko sakupljačke centre kraj Zagreba, Osijek, Poreča, Šibenika i Splita, a djeluje na ukupnoj površini od 126.000 m2. Od ukupne površine samo u Zagrebu poslujemo na 110.000m2, što bi odgovaralo površini 22 nogometna igrališta,
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.
Koliko ljubavi i strasti ulažemo u poslovanje s namjerom očuvanja prirode govori ovaj povijesni razvoj, ali i činjenica da konstantno istražujemo i tražimo nove načine za oporabu onoga što nekome više nije od koristi. Tako smo istraživanjem i posebnim mjerenjem provedenim na 100 tona ulazne robe (smeća) uspjeli zbrinuti i oporabiti 94 tone. Preostalih 6% trenutno se mora deponirati na klasičan način na deponiju smeća, ali već postoje tehnologije koje bi iskoristile energetski potencijal i tog dijela. U suradnji s partnerima tvrtka je pokrenula i proizvodnju električne energije kroz preradu biootpada i otpadaka iz prehrambene industrije u bioplinskom postrojenju. Ovakav tip procesa poznat je i kao “energy from waste” proces u kojem se energija dobiva iz otpada.
Govoreći o voznom parku moramo naglasiti kako je ovdje riječ o modernom i specijaliziranom voznom parku o kojem brine više od 40 vozača. Vozni park trenutno broji preko 50 kamiona, od toga je dio kamiona marke MAN ciljano nabavljeno, dok preostala vozila čine kamioni preuzeti akvizicijom drugih tvrtki. MAN-ovi kamioni služe za različite namjene, od hladnjača, kamiona s rampom i kamiona za prijevoz kontejnera do kipera s dizalicom. Na tom popisu još uvijek se nalazi i kamion koji je svim zaposlenicima poznat po nadimku “Deda” od kojeg je sve krenulo kada je tvrtka krenula samostalno gospodariti otpadom. Te 1994. godine u vrlo zahtjevnom poslovnom okruženju Auto Hrvatska prepoznala potencijal za razvoj tvrtke e ju je partnerski podržala. Tada je nabavljen “Deda” – MAN 18.232 FKO koji je spremljen u posebnoj garaži gdje je postao veliki dio povijesti firme. Suradnja s MAN-om i Auto Hrvatskom je i dalje odlična s obje strane.
Odnos prema voznom parku pokazuje i činjenica da su svi kamioni garažirani, a uz redovitu brigu kamioni godišnje naprave preko 2 milijuna kilometara. Ne brinemo samo o kamionima već i o ljudima pa i u sveopćem nedostatku vozača na tržištu nemamo s tim problema. Svaki vozač zadužuje svoj kamion, a povratna informacija djelatnika nam je izuzetno važna i trudimo se je uzimati u obzir kao npr. prijedlog da se krenu nabavljati vozila s automatskim mjenjačem zbog lakšeg upravljanja vozilom i brzine, što je u konačnici dovelo i do smanjenja potrošnje goriva. Od početka poslovanja težimo ovakvoj brizi jer smatramo da su ljudi i kamioni lice tvrtke.
Moramo se osvijestiti i pobrinuti za očuvanje prirodnog okoliša koji je zbog industrijskog napretka i sve šireg ljudskog otiska pod sve većim opterećenjem. Da je ovdje riječ o osviještenosti i rješavanju sve veće problematike očuvanja okoliša pokazuje to da ne samo da gospodarimo otpadom već nastojimo kroz razne aktivnosti organizirane za školsku djecu poput predavanja i provođenja kroz pogon podići svijest onim najmlađih, ali i utjecati na građane te im približiti europske navike i način razmišljanja u svrhu očuvanja okoliša. Ako se otpad baci tamo gdje treba, onda će uz pomoć Unija Nove i MAN-ovih kamiona i završiti gdje treba.